Dagsprogram for Mountain Yoga 

Uken byr på instruert trening alle dager unntatt onsdag som er hviledag. Da velger du selv om du vil oppdage Bad Gastein på egen hånd eller bli med på dagsutflukt.

Dagsprogrammet er foreløpig og vil bli tilpasset ut fra deltagernes nivå og dagens forutsetninger. Det vil alltid tilbys et lettere og et mer utfordrende vandringsalternativ. Man velger selv hvilke timer man deltar på.

Dag 1 – Lørdag

Fly fra Norge. Vi ankommer Bad Gastein og sjekker inn på hotellet. Om kvelden venter velkomstmøte, fulgt av en guidet rundtur i byen før middag. 

Dag 2 – Søndag

Om morgenen vekker vi kroppen med en rolig yogaøvelse før frokost. Deretter er det tid for ukens første vandring, en dalvandring i passe kupert terreng som gir kroppen anledning til å tilpasse seg høyden. I løpet av vandringen pauser vi og henter ny energi gjennom styrkende yogaøvelser med den vakre Tischlerbreen som kulisse. Vi tar lunsj på Cafe Gamskar (inkludert) før vi fortsetter tilbake til Bad Gastein. For den som fremdeles har krefter igjen venter en oppbyggende core-økt før middag på hotellet.

Vandringstid (inkl. lunsj): ca 6 timer. (Svært lett samt lett)

Dag 3 – Mandag

Vi starter dagen med en oppmykende yogaøkt med fjellene som bakgrunn. Etter frokost begir vi oss til Bad Hofgastein og Schlossalm. Vi tar fjellbanen til midtstasjonen (1 303 m o h) og fortsetter helt opp til Hirchkarspitze (2 119 m o h). Yogaøvelser i løpet av dagen hjelper oss å frigjøre stive ledd og muskler og bli mer tilstedeværende. På veien tilbake stanser vi på hyggelige Hofgasteinerhaus for lunsj (inkludert). Vel tilbake i Bad Gastein nyter vi en velfortjent øl på Silver Bullets terrasse eller roer ned med en rolig yogaøvelse.

Vandringstid (inkl lunsj): ca 6 timer. (Lett samt middels vanskelig)

Dag 4 – Tirsdag

Etter frokost tar vi oss til fots til fjellet Graukogel (2 492 m o h) På Graukogel finnes thermalvannkildene som er så viktige for Bad Gastein. Vi tar heisen opp til 1 950 meter, vandrer siden bort til den vakkert beliggende og kalde alpeinnsjøen Palfnersee (2 074 m o h). Dagens lunsj inntas på Graukogelhütte (inkludert). Om ettermiddagen venter et besøk på spa- og thermalbadet Felsentherme.

Vandringstid (inkl lunsj): ca 5 timer. (Middels vanskelig)

Dag 5 – Onsdag

I dag har vi en vandringsfri dag. I dag anbefaler vi deg å bli med til verdensarven Venezia (mot tillegg). Tidlig avgang til Venezia*, en av verdens største severdigheter med St. Markusplass, Dogepalasset og Rialtobroen. Det blir også tid til gondolferd, shopping og god lunsj. For den som velger å bli igjen i Bad Gastein tilbys en styrkende treningsøkt med fokus på funksjonell styrke før frokost. 

Dag 6 – Torsdag

Etter frokost tar vi bussen til Sportgastein der en naturskjønn vandring i Nassfelddalen venter. Her finnes flere hyggelige almer og på en av disse nyter vi lunsjen vår (inkludert). Enkle puste- og meditasjonsøvelser hjelper oss å finne roen og samle krefter. Om ettermiddagen kan du velge mellom en oppbyggende styrkeøkt eller å roe ned med deilig yoga. 

Vandringstid (inkl lunsj): ca 6 timer. (Lett samt middels vanskelig)

Dag 7 – Fredag

Morgenyoga og frokost, deretter tar vi heisen opp til midtstasjonen på Stubnerkogel. Fra midtstasjonen vandrer vi til toppen av Stubnerkogel (2 246 m o h) og videre til lunsjhütten. Ved klar sikt har vi en fantastisk utsikt fra toppen mot Grossglockner, Østerrikes høyeste fjelltopp (3 798 m o h). Om kvelden samles vi for en avskjedsdrink og oppsummerer inntrykkene fra uken med en hyggelig bildemontasje. 

Vandringstid (inkl lunsj): ca 6 timer. (Middels vanskelig)

Dag 8 – Lørdag

I dag er det hjemreisedag. Etter en herlig frokostbuffé forlater vi vandringsparadiset Bad Gastein for denne gang.