Trygg vinter i Alpene

En tryggere skitur hos oss

For at du skal føle deg 100% trygg med turen til Alpene neste vinter, tilbyr vi fleksible og fleksible pakkereiser med en lovbestemt reisegaranti.

Les mer om våre vanligste spørsmål og svar »

Vanlige spørsmål og svar

Hva skjer om UD fraråder å reise til mitt reisemål?

Om UD skulle fraråde reiser som ikke er strengt nødvendige til ditt reisemål, vil vi kansellere reisen. Du kan da velge og endre eller avbestille din reise. Pakkereiseloven vil da tre i kraft og du vil få refundert reisens kostnad i sin helhet.

Hvordan ivaretar dere sikkerheten til gjestene på hotellene dere bruker når det gjelder Covid-19?

Vi stiller høye krav på oss selv og følger både våre egne rutiner og de sikkerhetsbestemmelsene de lokale myndigheter innfører i samband med Covid-19. På våre hoteller har vi blant annet innført nye smittevernrutiner, som avstandsmarkering ved innsjekk, skjerpede vaskerutiner, håndsprit (Antibac) på samtlige rom og felles arealer, fleksible åpningstider i våre restauranter, lengre avstand mellom bordene og bordsetninger. 

Må man bruke munnbind på flyet?

Vi har et nært samarbeid med flyselskapene som vi bruker og våre sikkerhetsrutiner er basert på anbefalinger fra lokale myndigheter og EASA (Det europeiske luftfartssikkerhetsbyrå). I dagens situasjon må munnbind brukes av besetning og passasjerer undere hele reisen.

Hva med skiheisene? Er de åpen?

Skiheisene på våre destinasjoner har vært åpen siden i sommer.

Om jeg velger å kjøre til Alpene selv: Hvor sent kan jeg bestille min reise?

Om dere velger egen transport, så kan dere vente helt frem til 7 dager før avreise med å endre din reise. Da kan du velge å flytte din reise til neste sesong, frem til sesongen 2021/22. Dette gjelder kun når du bor i Bad Gastein på noen av våre egne hoteller.


Har du flere spørsmål? Kontakt oss på info@alpereiser.no

Vi ser virkelig frem til å se dere i Alpene i vinter!